Ce faci dacă în locuința ta a avut loc un eveniment nedorit?
Așa-i că nicăieri nu-i ca acasă? Acolo ai tot ce-ți trebuie ca să te simți confortabil, ca să faci ce-ți place și ca să ai grijă de tine și de cei dragi.
Numai că acasă nu vine numai cu siguranța și confortul pe care le simți, ci și cu responsabilități. Nu-i ușor să le faci pe toate, mai ales când ești părinte și trebuie să muncești, să-i oferi celui mic tot ce are nevoie, și să mai ai grijă și de gospodărie.
Astăzi vrem să-ți povestim despre ce poți să faci dacă în viața ta apare un eveniment neașteptat petrecut la tine acasă, ca o inundație sau un scurtcircuit care să vă dea peste cap pe tine și pe cei dragi.
Nu e cel mai fericit scenariu, dar incidentele au loc când te aștepți mai puțin și, ca să poți să ai grijă de familia ta în astfel de momente, e mai bine să fii pregătit.
Citește ca să afli cum poți să ne contactezi și ce pași să urmezi ca să primești despăgubiri.
Ce fac dacă nu am o asigurare de locuință?
În funcție de cum ți-ai planificat economiile, e posibil să ai deja o soluție în caz că se întâmplă ceva care-ți afectează casa. Iar dacă banii pe care i-ai strâns până în acel moment sunt suficienți cât să vă descurcați, nu putem să spunem decât „Jos pălăria!”.
Din experiența noastră, totuși, lucrurile nu stau chiar așa. Uite o situație reală în care să fii prevăzător a fost aproape o binecuvântare.
Un client de-al nostru a avut ghinion, iar apartamentul lui a luat foc. Incendiul pornise de la o mașină care se afla în parcarea subterană a blocului, fix sub locuința sa. Iar când focul s-a extins și el și-a dat seama ce se întâmplă, n-a mai putut face nimic. I-a adunat pe ai lui și i-a dus în siguranță, a chemat pompierii și, după ce lucrurile s-au mai liniștit, ne-a sunat. Fiindcă avea asigurare facultativă pentru locuință. Ce s-ar fi făcut fără? Simplu, ar fi trebuit să scoată banii din buzunar…
După ce am vorbit cu el și am văzut despre ce a fost vorba, un schimb de documente și o evaluare a pagubelor, clientul a fost despăgubit cu suma de 22.000 de euro în baza poliței de asigurare de locuință de la Eurolife FFH. O sumă de bani semnificativă care l-au ajutat să repare și să mobileze apartamentul după incendiu.
E decizia ta dacă vrei să-ți iei o poliță de locuință facultativă, dar te încurajăm ca pe lângă asigurarea de locuință obligatorie prin lege, să iei în calcul și asigurarea facultativă fiindcă te ajută să ai grijă de bugetul tău dacă apare un incident. Este o asigurare online, accesibilă din câteva click-uri, pe care o poți personaliza în funcție de nevoile tale, pentru mai multe riscuri, exact pentru bunurile de care ai nevoie: mobilier, electrocasnice, centrale termice, chiar și obiectele pentru hobby-ul tău, cum sunt instrumentele muzicale sau echipamentul sportiv și multe alte acoperiri.
La ce folosește o asigurare de locuință?
Polița Locul Tău. Casa Ta de la Eurolife FFH acoperă multe situații care ar putea să-ți afecteze locuința. De exemplu dacă se strică acoperișul din cauza unei furtuni, până la inundații, incendii sau intrarea prin efracție.
Am inclus în asigurare și cazurile în care se întâmplă să fie afectați vecinii. Nu-ți dorim să afli cum e, dar dacă, să zicem, se sparge o țeavă și-l inunzi și pe vecinul de dedesubt, clar ai o grijă în plus. Scapi de ea cu asigurarea de locuință, care acoperă costul pentru reparațiile vecinului.
Ca să închei o asigurare facultativă de locuință trebuie să ai și o poliță PAD, adică o asigurare obligatorie, care te protejează în cazul în care casa ta e afectată de cutremure, inundații sau alunecări de teren. Riscurile acestea sunt incluse și în asigurarea Locul Tău. Casa Ta. pentru extra protecție, ca să fii 100% acoperit dacă apare vreun incident.
Cum știm dacă sau când urmează să apară ceva? Răspunsul e simplu: nu avem de unde să știm. Cel mult putem să încercăm să reducem o parte dintre riscuri (inserție de link pentru articolul cu reducerea riscurilor unui accident casnic), dar asta nu e întotdeauna suficient.
Dacă are loc un incident, ce e sigur e că tu și familia ta trebuie să fiți în siguranță și să vă protejați din punct de vedere financiar. Pentru protecția voastră, am inclus deja în asigurarea Locul tău. Casa ta situațiile care pot să apară. Dacă vrei să afli mai multe, poți citi pe site-ul nostru despre daunele pe care le acoperă polița Locul tău. Casa ta. și despre bunurile pe care le protejează.
Știm că uneori termenii și condițiile contractelor de asigurare pot fi dificil de înțeles, dar suntem aici ca să-ți povestim pe înțelesul tău tot ce trebuie să știi dacă în locuința ta a avut loc un eveniment neprevăzut.
Ce poți să faci imediat ce constați că în locuința ta a avut loc un astfel de incident?
Să spunem că afli că acasă la tine s-a produs un incident. După ce te asiguri că toți ai tăi sunt bine și în siguranță, verifică dacă respectivul incident e acoperit de contractul de asigurare.
Ai să vezi că am inclus în polița Locul tău. Casa ta. mai multe riscuri care ar putea să aibă loc. De exemplu explozii, incendii pornite de la trăsnete și chiar stricăciuni produse de animale sălbatice. Unele dintre aceste situații pot chiar să pună în pericol viața celor dragi și, deși situațiile de genul sunt rare, preferăm să fim precauți.
Când te-ai mai liniștit și după ce ai dus pe toată lumea la loc sigur, e bine să ne anunți cât mai repede și să ne spui ce s-a întâmplat, apoi să completezi un formular și să ne trimiți câteva documente, iar noi ne ocupăm să îți răspundem în cel mai scurt timp.
Cum poți semnala dauna dacă în locuința ta s-a produs un eveniment nedorit?
Știm cât de important e să găsești rapid numere de telefon și modalități de contact atunci când ai o problemă.
Ai la dispoziție mai multe moduri prin care poți să ne anunți cu privire la ce s-a întâmplat.
Dacă vrei să vorbești cu unul dintre colegii noștri de la Call Center Eurolife FFH, poți să ne suni la numărul de telefon +40 31 423 00 80.
Poți să ne scrii și pe e-mail, la asigurari@eurolife-asigurari.ro, sau direct din browser sau aplicație, după ce te-ai logat în contul tău. Suntem la doar câteva click-uri distanță, însă îți oferim tot suportul de care ai nevoie în astfel de momente.
Dacă decizi să ne spui despre daune prin e-mail, o să te rugăm să ne trimiți o listă de documente pe care o găsești pe site-ul nostru, în secțiunea dedicată.
În cazul în care atunci când ai stabilit pachetul pentru polița ta de locuință ai optat pentru extraopțiunea Asistență de urgență 24/7, ne poți contacta telefonic la 021 201 90 30. În termen de 4 ore după ce primim apelul tău, un specialist se va deplasa la adresă ca să te ajute să stopezi incidentul sau să limitezi daunele care s-au produs.
Care este procesul pentru a fi despăgubit în cazul în care a avut loc un incident în locuința ta?
Atunci când constați că s-a produs un eveniment neprevăzut în locuința ta, persoana care trebuie să semnaleze dauna și să formuleze o solicitare de despăgubire este tot cea care a plătit polița de asigurare.
După ce completezi și ne trimiți formularul de daună, unul dintre consultanții noștri va prelua solicitarea ta și o va analiza, ca să-ți poată oferi tot suportul de care ai nevoie în astfel de momente și să te ajute cu o soluție în cel mai scurt timp.
Apoi, specialistul nostru o să stabilească ceea ce noi numim „gradul de avariere”, adică ce valoare au daunele. Apoi tu vei putea beneficia de despăgubiri parțiale sau integrale pentru bunurile afectate.
Cât durează să primesc banii în cont dacă pot fi despăgubit?
Dacă soluționările sunt pozitive, beneficiarul poliței va primi în cont banii pentru restaurarea sau repararea bunurilor care au fost afectate în decurs de 30 de zile calendaristice de la data soluționării cazului.
Știm câte depind de tine dacă se întâmplă ceva și ne străduim să te ajutăm cât mai repede.
Tu știi cel mai bine dacă o asigurare de locuință ți-ar fi de folos. Tot tu planifici fiecare zi astfel încât nici unuia dintre cei dragi ai tăi să nu-i lipsească nimic.
Incidentele nu le putem planifica, dar noi ne-am gândit la ele și la cum ne putem proteja în caz că apar.
Am inclus în asigurarea facultativă de locuință Locul Tău. Casa Ta. de la Eurolife FFH riscurile care te-ar putea afecta. În plus, polița e una flexibilă și tu poți să alegi pachetul care ți se potrivește cel mai bine.
Te poți asigura simplu, online, cu doar câteva click-uri: https://www.eurolife-asigurari.ro/asigurare-locultau/pasul-1