Plec în vacanță cu avionul. Ce trebuie să știu în caz că se întâmplă ceva?
Ai plănuit totul pentru vacanța mult așteptată, ai verificat de muuulte ori bagajele să nu uiți nimic și apoi ai primit vestea: s-a anulat zborul. Te-ai frustrat, te-ai supărat, iar după ce te-ai simțit mai bine, ai început să cauți soluții.
E într-adevăr neplăcut când apare ceva care-ți strică planurile, dar e și mai neplăcut când acel ceva nici măcar nu ține de tine și totuși te împiedică să pleci în concediu. Ce poți să faci ca să previi astfel de incidente?
În primul rând, să te gândești la lucrurile care ar putea să se întâmple, apoi să vezi ce soluții ai în caz că ele apar. Anularea zborului e doar un exemplu, dar mai sunt câteva pe care le-ai putea avea în vedere atunci când îți plănuiești un sejur în care pleci cu avionul. Îți povestim despre fiecare în continuare.
1. Mi s-a anulat zborul
Se poate întâmpla și e natural să fii dezamăgit în situațiile de felul acesta, mai ales când abia așteptai să pleci în vacanță. Sau dacă trebuia să zbori într-o țară străină pentru o întâlnire de afaceri. Planurile ți-au fost date peste cap.
De obicei, dacă zborul e anulat, intră în responsabilitatea companiei aeriene să despăgubească pasagerii. De aceea, primul lucru de făcut după ce ai aflat vestea proastă e să iei legătura cu ei.
Ce trebuie să știi e că, în calitate de cetățean al Uniunii Europene, ai dreptul prin lege la rambursarea banilor de pe bilet, reprogramarea zborului anulat sau redirecționarea către o altă variantă de transport sau revenirea la aeroportul de plecare în cazul zborurilor din și spre state ale UE. Cel mai bine e ca dacă întâmpini o astfel de situație, să contactezi compania aeriană și să discuți direct cu un reprezentant care te poate ajuta cu mai multe detalii.
Poate că de data asta zborul nu s-a anulat, dar ai întârzieri și pierzi vremea prin aeroport câteva ore. Poți să primesti măcar banii înapoi dacă tot ai pierdut niște timp? Depinde de politica fiecărei companii, de întârziere și de durata zborului, dar în principiu, dacă avionul tău a întârziat mai mult de 3 ore, ai dreptul la despăgubiri din partea companiei aeriene.
Dacă înainte de a pleca ți-ai „pus în bagaj” și asigurarea de călătorie de la Eurolife FFH, iar zborul tău a întârziat mai mult de 6 ore, ai acoperire și poți primi o despăgubire.
2. Am plecat cu tot cu bagaj, dar am ajuns la destinație fără el
Să zicem că norocul a fost de partea ta... până când ai aterizat. Fiindcă nu s-a anulat zborul, n-ai avut nici întârzieri, dar tu ai ajuns la destinație, iar bagajul tău nu. Dacă ți s-a întâmplat vreodată să fii ultima persoană din fața benzii de bagaje și să nu recunoști niciun troler, știi cât de utilă poate să fie o asigurare de călătorie. Cea de la Eurolife FFH include până la 100 de euro despăgubire pentru bagajul întârziat și 500 euro pentru bagajul pierdut. E bine să o ai, dar noi îți dorim totuși să nu trebuiască s-o folosești.
Și chiar dacă trebuie, noi suntem aici să te ajutăm. Ne poți suna la numărul de telefon +40 31 423 00 79, sau poți să ne scrii pe e-mail asigurari@eurolife-asigurari.ro, în aplicația Eurolife FFH sau direct pe site-ul nostru, cât mai curând după ce s-a produs incidentul. După ce ne spui mai multe, noi vom face tot posibilul să te ajutăm cât mai curând.
3. Ce fac dacă m-am îmbolnăvit și nu mai pot să plec în vacanță?
Unele lucruri țin de tine, iar pe altele, oricât ai încerca să le eviți, nu le poți controla.
Ai purtat mască în metrou, dar ai luat un virus în liftul de la muncă și acum stai în păturică în loc să fii pe plajă pe șezlong. Dar, fiindcă aveai asigurare de călătorie cu acoperire în caz de anulare a călătoriei (storno), măcar ți-ai primit banii înapoi pentru toate cheltuielile pe care le-ai plătit pentru vacanță.
Chiar dacă nu sună ideal, tot e mai bine decât să fii și bolnav și cu banii pierduți pe un concediu de care nu poți să te bucuri. Iar dacă plănuiai să mergi cu avionul și din cauze medicale, nu mai poți pleca, vei primi și contravaloarea biletului și a cazării achitate în avans pentru anularea călătoriei, dacă ai ales pachetul Zen de la Eurolife FFH.
4. Ce fac cu zborul de întoarcere dacă m-am îmbolnăvit în concediu?
Se poate întâmpla, mai ales dacă ai ales să pleci într-o țară exotică, să ai de-a face cu probleme de sănătate cât timp ești acolo. Dacă ai nevoie de asistență medicală mai mult timp, e posibil ca până îți revii și poți să te întorci acasă să dureze mai mult decât data pe care era planificat zborul de întoarcere.
Dacă ți-ai făcut asigurare de călătorie, ești acoperit, în limita a 700 de euro.
Astfel, costurile de cazare, dar și cele pe care în mod normal le-ai plăti în plus din buzunarul tău pentru reprogramarea zborului, sunt acoperite. Fiindcă o grijă în plus e tot ce-ți dorești mai puțin când nu te simți bine și nici măcar nu ești acasă.
În asigurare sunt incluse și alte acoperiri, tot medicale, care să te protejeze dacă apar probleme de sănătate în vacanță. Poți vedea ce include polița, în funcție de pachetul pe care îl alegi, aici.
Oricât de ghinionist te consideri în viața de zi cu zi, atunci când pleci în vacanță norocul ți-l poți face cu mâna ta. Adevărul e că nu poți să știi niciodată cum decurg lucrurile, iar dacă ai plănuit sejurul tocmai ca să te relaxezi, ideal ar fi ca nimic să nu-l strice. Și totuși, mai ales când călătorești cu avionul, pot să apară o mulțime de situații care să-ți dea peste cap vacanța.
Gândește-te la avantaje, cântărește opțiunile și, nu uita că o asigurare de călătorie ți-ar fi utilă, mai ales că o poți încheia simplu, 100% online, de aici.